Make your own free website on Tripod.com
NakPonakYo?
Sanggar

HOME

Apa ada dengan aku | Favorite Links | Contact Me | Lagoo | Video | Sanggar

Ruangan ini adalah untuk kita sama sama berkongsi ilmu pengetahuan dan kreativiti.  Artikel pelbagai rencam sumbangan korang akan saya pamerkan di sini.  Yang terkini saye akan publishkan, manakala yang dah lama lama tu adalah sebagaimana yang tersenarai.
 
So, anda ada rencana ilmiah, sajak, puisi, pantun, gurindam, lawak jenaka, cerpen, sinopsisi thesis korang masa kat U dulu? Boleh lah hantar untuk dipamerkan di sini.
 
Kalau anda suka buat analisis berita jenayah ke, rasuah ke, ape ape je lah, jom! Sama sama kita share baca kat sini.
 
HANTAR KARYA.  Nickname anda akan dikreditkan

Buat Sekarang Juga!

 

Mungkin anda tidak ada apa  yang silap

Cara anda hidup, kerja yang anda buat

Tapi saya nampak jelas

Di mana silapnya saya

Bukan saya malas

Atau sengaja mengelak tugas

Saya kerja keras semacam orang lain jua

Tapi saya dapat sempurnakan sedikit sahaja

Pagi berlalu, petang pun dah tiba

Sedar sedar, malam menjelma

 

Rata rata saya kesal

Sekeliling saya banyak perkara belum selesai

Kalaulah saya ini dapat teratur sikit

Sekali sekala saya sedar

Bukan semuanya bergantung atas manusia

Manusia itu mesti merancang

 

Anda nampaknya mungkin tidak ada masalah

Tapi begini masalah saya seharian

Saya membuat kerja yang tidak begitu mustahak

Juga tidak seberapa pun

Tapi nampaknya sangat mustahak

Sehinggalah saya biarkan saja

 

Saya petik itu, petik ini

Tapi saya tidak habiskan apa yang saya buat

Saya kuat kerja macam orang lain juga

Namun sikit saja yang saya capai

Sebenarnya anda pasti hairan

Banyak yang boleh saya capai

Kalaulah saya dapat menyusun rancangan

 

(Douglas Malloch, terjemahan Shukri Ibrahim, 26082000)

             RENCAM ARTIKEL

melalut surfing, luas pengetahuan